Verslag SGP-J avond in Elspeet

Maaike Rosendal heeft er inmiddels bijna 20 presentaties opzitten en zal weer bijna naar Canada vertrekken. Op donderdag 13 september werd er weer een SGP jongerenavond georganiseerd in Elspeet. Hier is Maaike uitgenodigd om te spreken over het thema: ‘Waarom pro-life?’ Deze avond waren er ongeveer veertig mensen aanwezig van jong tot oud. Maaike begon met het vertellen over de mensenrechten die elk mens zou moeten hebben. Maar ook dat er heel veel mensen zijn die dit elk jaar niet krijgen. Dit zijn de honderdduizenden baby’s die elk jaar geaborteerd worden. Hierna gaf Maaike verschillende handvatten hoe het gesprek aan te gaan met mensen die nog geen mening over abortus hebben of er voor zijn.

Het begin van het gesprek zal vooral over mensenrechten gaan en wanneer er overeenstemming is bereikt dat elk mens mensenrechten heeft is het de zaak om die persoon te overtuigen dat een ongeboren baby ook mensenrechten heeft. Dit kan met vragen bereikt worden. Vragen zoals: wanneer iets groeit leeft het dan niet? En wanneer twee mensen gemeenschap hebben wordt de baby dan mens? Vanuit de groep werden verschillende vragen gesteld zoals ‘wat als de moeder verkracht of te arm is?’ Maaike kon hier mooie handvatten aan geven door te adviseren eerst te laten zien dat dat ook echt een verschrikkelijke situatie is. Vervolgens is het zaak om de ongeboren baby steeds weer te verplaatsen naar als het al geboren was en de moeder is bijvoorbeeld straat arm. Mag het kind dan ook omgebracht worden?

Ook liet Maaike een video zien waarin daadwerkelijk geaborteerde baby’s zichtbaar waren. Dit deed zichtbaar veel met de aanwezigen. Na de presentatie waren er enkele gesprekken met jongeren die geïnteresseerd waren, om ook in Canada op de straten te gaan en met mensen te praten over abortus.

Verder werden er ook interessante vragen gesteld over euthanasie. Hoe kun je met mensen in gesprek gaan die euthanasie overwegen en wat zegt de bijbel hier over. Kortom deze avond was een erg leerzame avond voor jongeren die meer wilden weten over abortus en hoe hier over in gesprek te gaan of hoe wat bij te dragen.

Naar overzicht

Kerstgroet

Ook namens familie Rosendal wensen wij u Gezegende Kerstdagen en een Voorspoedig Nieuwjaar! ...

Contacten met de stichting verlopen via:
info@stichtingjoseba.nl