De Rosendals

In Nederland heeft een ongeboren kind recht op bescherming vanaf 24 weken zwangerschap, vanwege de levensvatbaarheid bij een eventuele geboorte. Nu is dát al (veel) te laat, maar wist je dat je in Canada dit recht pas hebt nadat je bent geboren? Sinds 1988 is abortus tijdens alle negen maanden van de zwangerschap gratis en legaal!

Joseba steunt het werk van Maaike & Nick Rosendal. Het gaat hierbij om het werk van een (van oorsprong Nederlands) echtpaar, dat zich in Canada fulltime als vrijwilliger inzet in de strijd tegen abortus. De Rosendals werken voor CCBR, een organisatie die als missie heeft ‘to make abortion unthinkable’. Dus: dat abortus geen oplossing meer is, geen optie. De organisatie bestaat uit jonge professionals en getrainde vrijwilligers die ervoor zorgen dat het pro-life standpunt iedere dag aan de orde komt: in scholen, universiteiten, kerken, de (social) media en op straat.

CCBR verwacht van hun vaste medewerkers dat zij voor hun eigen inkomen zorgen door middel van een betrokken en stabiele kring van donateurs. Ook alle andere activiteiten en materialen van CCBR worden betaald vanuit fondsenwerving. Omdat de Rosendals prachtig werk doen in Canada voor het ongeboren kind, helpt Joseba hen om rond te komen.

Joseba zorgt er verder voor dat men in Nederland gebruik kan maken van de jarenlange kennis en ervaring van CCBR, bijvoorbeeld door lezingen te organiseren waarin de Rosendals over hun werk vertellen, door gebruik te maken van het materiaal van CCBR of door verbindingen te leggen tussen de Rosendals / CCBR en Nederlandse initiatieven op pro-life gebied.

‘Lees hier het hele verhaal van Maaike & Nick Rosendal’

‘Lees hier meer over de strategie van CCBR en het gebruik van confronterende beelden’